Sunday, December 31, 2006

دمتم خزايا ومحزونين


صدام أول العنقود...! والله أعلم مين اللي بعده!!!؟؟

يمكن انا مبحبهوش ومش ميت في دباديبه بس قتله بالطريقة المهينه دي معره لينا أكتر ما احنا متهانين.
شكله وهو متساق ذي البهيمة بكل ما تعنية الكلمة من معنى, وفي وقت يلائم المعنى ده مخصوص تصفية حساب شخصية معاه ومع المسلمين ككل" مش لأنه رمز لا سمح الله " ولكنه عامل ذي المثل اللي بيبقول اضرب المربوط يختشي السايب؟
انا كان نفسي يتشال كل المجرمين العرب واللي لسه ماسكين بإديهم وسنانهم في الكراسي - داهيه تاخدهم...يارب - بس ياريت متكونش النهايه كده !!مش شفقة لكن اعزاز لقدرنا احنا .م
بالطبع انا مش مع الدعوي اللي بتقول الإصلاح من جوه ولا من بره ؟ كنوع من التشكيك والتعطيل , بس أكيد مش احنا نضحي بعزتنا وهم يضحوا بحكامنا" " خسرانه خسرانه؟؟!!

واللي عمله القذافي على شجاعته - من ناحية المظهر يعني- لكنه مش حرقه على صدام ولكن على كرامتنا المهدرة، ربما الكلام ميعجبش البعض ويقوللك ان صدام ميستحقش رحمة ..صحيح .. بس احنا نحافظ على حبة الدم اللي باقية في وجهنا!!

المهم في الاول والآخر مسلم و حسابه دلوقتي عند ربه!! هو اسرف على نفسه وقتل كتييييير وفي الآخر هو بين ايدين اللي خلقه؟؟
كانت بتقولي ممرضه عندي وهي محروق وببتفرج على صدام" حسبي الله ونعم الوكيل فيهم" قلتلها ..." حسبي الله ونعم الوكيل فينا"!!! م
-------------------------------------------------------------------
المغرب كما عهدناها " نغمة نشاذ"!!

انا مشفتش في حياتي اختلاف بالشكل اللي احنا فيه ده ، كأننا بنقول شكل للبيع ، مش عارف بنعاند مين ولمصلحة مين؟؟
(SEX)"لتاني مرة تيجي المغرب بقيادة سلطانها المغبر " محمد الـــ
بالإحتفال بالعيد منفرداً عن سائر الأمة الإسلامية والمقصد السعودية.. طبيعي ان السعودية هي اللي تحدد الحج والعيد الكبير على اساس ان الكعبة على أرضها أما الحاصل ده يبقى استهبال, ونوع من القنعرة الكدابة ومحاولة غبية للاستقلال، وبعد كده لو شايفين نفسهم قوي كده ياريت يبنولهم كعبة ويحجولها ونخلص.
مش عارف على أية ولا لمصلحة مين؟ يعني ميكفيناش الهيصة اللي بيعملوهالنا كل عيد فطر ده يفطر وده ميفطرش وده يصوم معانا وده يفارقنا....ومش عارف امتى حيرحمنا ربنا من القرف ده

8 comments:

No Fear said...

السلام عليكم
معاك مائة بالمائة في موضوع صدام
و موضوع توحيد الرؤية كمان بس بلاش نجرح في حد مش علشان أنا بحبه بس علشان الطريقة دي غلط و ممكن تكون شئ يتهمونا به

elgharep said...

الموضوع ده كتبت فيه برضه وللحظ فأنا أخترت نفس الصورة القميئة
حسبى الله ونعم الوكيل
الغريب

IBN BAHYA - إبــن بهيـــــــــــــة said...

كل سنه وكلنا أحسن من كده
كل سنه ومصر محرره
كل سنه والعرب صاحيين
كل سنهوالمسلمين مصحصحين
كل سنه ووو حاجات كتير أوي

أرق تحياتي

على فكره أنا موافق على كلامك

allfollowsome said...

فعلا موضوع صدام اهانة

وموضوع المغرب مش عارفه

Anonymous said...

حاليا انا مش شايف دكر حاكم فى دولة عربية غير القذافى.....سمعت انه هيعمل تمثال لصدام بجوار تمثال عمر المختار؟

يا مراكبي said...

رغم الإختلاف والإتفاق على الشخص الذي نتحدث عنه وهو الآن بين يدي ربه .. إلا أنني لم أجد أحدا بعد لم تصله الرسالة .. أو أحس ببعضا من المهانة .. وكان أسوأها حينما إستقبلنا ذلك الخبر أثناء الحج .. وسط الملايين من المسلمين

tamer afify said...

مقدرش أقولك كل سنة واحنا كرامتنا مهانة وعايشين تحت الأرض
بدل كلسنة واحنا طيبين
تحياتي

mariam said...

انا فعلا شايفه ان اعدام صدام فى الوقت دة اهانه
بس خلاص احن اتعودنا على كدة
و بالنسبه لموضوع المغرب انا مكنتش اعرف بس شىء غريب فعلا

انت فين كل دة